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A Study on the Design Proposal to Enhance Digital Customer Experience using Visual Narrative Contents

A Study on the Design Proposal to Enhance Digital Customer Experience using Visual Narrative Contents

김소영

Soyoung Kim (2021, Design Management)

Overview

As we engage with a brand, our emotional responses take precedence over rational judgments. Sensory experiences, engaging all five senses, play a pivotal role in shaping customer experiences. The global pandemic situation, triggered by COVID-19 in 2020, has reshaped consumption patterns worldwide. With the prolonged shift towards a remote lifestyle, online purchases have seen a significant surge. Consequently, offline stores are evolving into experiential spaces that narrate the brand's story. In light of these changes, enhancing the satisfaction derived from online customer experiences has become vital. While customers can engage all five senses to experience products and services in offline stores, the sensory experience in online stores is inherently limited by the nature of the medium. This study seeks to bridge this sensory gap between offline and online stores and proposes ways to enrich the digital customer experience. To illustrate this, I present a case study of the methodology employed in the development of a cosmetics brand and the creation of its online store.

우리가 브랜드를 소비할 때, 이성적인 판단보다 감성적인 반응이 먼저 일어납니다. 그렇기에 고객 경험에서 오감을 이용한 감각적 경험이 중요합니다. 2020년 코로나 19로 인한 팬데믹 상황은 전세계적으로 소비 패턴의 구조를 변화시켰습니다. 장기화된 비대면 생활로 인해 온라인 구매 비중이 크게 증가되었고, 오프라인 매장은 브랜드의 내러티브를 전달하는 경험의 공간으로 바뀌었습니다. 이러한 소비 패턴의 변화에 따라 온라인 고객 경험의 만족도를 높이는 것의 중요성은 더욱 증대되었습니다. 오프라인에서 오감을 통해 제품과 서비스를 경험할 수 있었던 반면, 온라인에서는 감각적 경험이 매체에 특성상 제한되기 때문입니다. 본 연구는 오프라인과 온라인 매장 간의 감각적 경험의 격차를 줄이고 디지털 고객 경험을 강화하는 방안을 제안했습니다. 이를 위하여 물리적 경험이 중요한 코스메틱 제품의 브랜드를 개발하고 온라인 스토어를 구축해가는 프로세스를 통해 방법론을 적용해봅니다.

Background

Design