Through a case study of environmental protection campaigns using digital technology of five domestic and foreign companies, it was possible to confirm that campaigns designed to provide new experiences to customers, that corporate technology and campaign messages are highly relevant, and that the resulting changes led to specific results such as visual information and rewards were highly evaluated. Based on these results, the campaign is designed by creating color codes that can convert digital images by connecting microplastic problems and digital technologies, and designing platforms that allow customers to experience and participate in them.
5개의 국내와 해외 기업의 디지털 기술을 이용한 환경 보호 캠페인 사례 조사를 통해 고객에게 새로운 경험을 제공하고, 기업의 기술과 캠페인의 메시지가 연관성이 높으며, 단순히 메시지를 전달하는 방식이 아닌 고객이 참여하도록 설계되어 그로 인한 변화가 시각적인 정보나 보상과 같은 구체적인 결과로 이어지는 캠페인이 높은 평가를 받았음을 확인할 수 있었다. 이러한 연구 결과를 토대로 미세플라스틱 문제와 디지털 기술을 연결해 디지털 이미지를 변환할 수 있는 색채 코드를 디자인하고, 이를 고객이 경험 및 참여할 수 있는 플랫폼을 디자인함으로써 캠페인을 설계하였다.
Experiential marketing using digital technology is attracting attention as it provides opportunities for new and diverse experiences to modern people living in the digital age. This study aims to investigate the characteristics of effective eco-friendly marketing using digital technology through a case study of a company’s environmental protection campaign using digital technology. And based on the characteristics of the survey, I would like to plan an environmental protection campaign using digital technology.
디지털 시대를 살고 있는 현대인들에게 디지털 기술을 활용한 체험 마케팅은 새롭고 다양한 경험의 기회를 제공한다는 점에서 주목받고 있다. 본 연구는 디지털 기술을 보유한 기업들의 환경 보호 활동 사례를 수집 및 연구, 사례에 대한 평가 설문을 실시해 디지털 기술을 이용한 효과적인 친환경 마케팅의 특징과 전략을 살펴보고, 이를 토대로 캠페인을 설계해보았다.