Work

Log in to reality.

Log in to reality.

Overview

The Log in to reality project is a campaign project aimed at digital detoxification. Digital detox campaigns are initiatives that encourage individuals to take a break from screens and digital devices to promote mental and physical health. These campaigns aim to raise awareness of the potential negative effects of excessive screen time and provide resources and tips for reducing digital dependence. Gardening brand 'tête-à-tête' Sit with your plants, not your digital devices I vow to take a break just for me. We have designed a gardening starter package for beginners who are new to gardening.

Log in to reality 프로젝트는 디지털 디톡스를 목표로 하고 있는 캠페인 프로잭트 입니다. 디지털 디톡스 캠페인은 정신적, 육체적 건강을 증진하기 위해 개인이 화면과 디지털 기기에서 잠시 벗어나 휴식을 취하도록 장려하는 이니셔티브입니다. 이러한 캠페인은 과도한 스크린 타임의 잠재적인 부정적인 영향에 대한 인식을 높이고 디지털 의존도를 줄이기 위한 리소스와 팁을 제공하는 것을 목표로 합니다. 가드닝 브랜드 ‘tête-à-tête’ 는 디지털 기기가 아닌 반려식물과 마주 앉아 오롯이 나를 위한 휴식을 선서합니다. 가드닝이 어려운 초심자를 위한 가드닝 스타터 패키지 제품을 기획 및 구성 하였습니다.

Background

In modern society, we are merging into the digital world, using digital technology and devices such as smartphones and computers. However, digital addiction and stress are emerging as another problem. This is a campaign project aimed at digital detox to overcome unnecessary digital consumption and habits in our lives and live a healthier and more balanced life.

현대 사회에서 우리는 디지털 기술과 스마트폰, 컴퓨터 등의 디바이스를 많이 사용하면서 디지털 세계에 녹아들어가고 있습니다. 하지만 이에 따른 디지털 중독과 스트레스는 또 다른 문제로 대두되고 있습니다. 우리의 삶에 불필요한 디지털 소모와 습관을 극복하고, 더 건강하고 균형 잡힌 삶을 살기 위한 디지털 디톡스를 목표로 하는 캠페인 프로젝트 입니다.

Design